Știi un trainer bun și vrei să-l vezi pe Acadego? Zi-ne și nouă!

18
Oct

0
starea-de-bine-featured

Provocări pentru dezvoltarea ta

Ei da, uneori ne lăsăm duși de val, de activitățile zilnice și mai uităm să facem lucruri specifice, conștient, pentru dezvoltarea noastră.

Uite mai jos câteva lucruri simple pe care le-ai putea face și care contribuie la dezvoltarea ta. În următoarele două săptămâni alege oricare 5 provocări dintre cele de mai jos și nu te lăsa până nu le duci la îndeplinire: (bineînțeles, poți să le faci pe toate și bineînțeles că poți repeta experiența)

Citește o carte

Hai că asta e simplă, nu? Bine, dacă nu știi ce să citești poți să te gândești dacă vrei să citești ceva de specialitate sau ficțiune. Poate o carte de cultură generală, poate una de parenting, poate ceva despre comunicare, poate un roman care ți-a plăcut când erai prin liceu. Citește! Întreabă pe ceilalți ce cărți bune îți pot recomanda. Nu mai insist aici cu beneficiile cititului, dar dacă reușești să citești regulat, să zicem 10-20 de pagini pe zi e mult mai benefic decât 300 pagini o singură dată la câteva luni.

Zâmbește unui necunoscut în fiecare zi

Ei uite, tema asta am primit-o la un curs de Fericire și am experimentat conștient efectele unui zâmbet asupra necunoscutului, dar și asupra mea. E un lucru simplu de făcut, nu e ușor, dar este foarte benefic să vezi cum poți transforma o față încruntată într-una zâmbitoare doar prin puterea zâmbetului. Recomand cu căldură senzația.

Scrie lucrurile pe care le admiri la alții (măcar 5 persoane) și trimite-le scrisoarea sau e-mailul 

Le face bine persoanelor cărora le scrii, dar îți face bine și ție. Aș recomanda să oferi scrisoarea în persoană și să savurezi reacția, dar este foarte bine și prin e-mail. Destinatarul va primi undele tale de energie și va reacționa cum consideră necesar. Oricum, scopul principal este să le spui acestor oameni de ce sunt frumoși.

Întreabă cel puțin 5 persoane cu care interacționezi frecvent ce lucru ai putea îmbunătăți la tine

Se pare că am o problemă cu cifra 5. Poți întreba mai multe persoane să știi. Pun pariu că nu e o întrebare pe care să o adresezi în fiecare zi, nu? Uite acum motiv! Spune-le persoanelor în cauză că ai de realizat o temă pentru un curs și întreabă-i! Spune-le că pot fi extrem de sinceri și asigură-i că nu te vei supăra pe ei. E posibil să fii surprins! Răspunsurile primite pot fi aspecte la care să vrei să lucrezi pentru a crește.

Scrie zilnic într-un carnețel sau pe post-it-uri colorate cel puțin un lucru pentru care ești recunoscător din ziua respectivă

E o modalitate bună prin care poți conștientiza ce a fost bun la ziua ta. Mai ales în zile care par oribile, cu siguranță există ceva bun, ceva pentru care să fii recunoscător. Și nu trebuie să fie lucruri uriașe, pot fi lucruri mici care contează: că sunt sănătos, că mi-am băut cafeaua cu un prieten, că am făcut gogoși cu cel mic, că am fost întrebat ce mai fac.

Colorează cel puțin 15 minute dintr-o carte de colorat pentru adulți

Pentru cei cărora le place să coloreze, un mare instrument de liniștire, de punere în ordine a gândurilor, de savurare a momentului este coloratul desenelor pentru adulți, cele de genul Grădina secretă. Cumpără-ți creioane colorate, culori, linere de toate felurile și dă-i drumul la colorat. S-ar putea să te ajute.

Construiește sau modelează ceva 

Lego sau curling sau animale din hârtie sau oale din lut sau mobilă recondiționată sau bijuterii hand made sau obiecte ornamentale hand made sau plastilină și altele asemenea. Orice îți face plăcere. E o activitate asemănătoare celei de colorat, numai că puțin mai kinestezică. Tu alegi ce ți se potrivește!

Oprește-te pentru 10 secunde în fiecare zi și observă-ți respirația

Sau ascultă sunetul unui clopoțel încercând să te concentrezi doar pe el, înlăturând orice alte gânduri. Mintea noastră e plină de gânduri, iar dacă nu-i mai „poruncim” din când în când să se oprească, nu o face. Nu spun să facem meditație, pentru că e un cuvânt un pic cam mare, dar e un pas mic către meditație. Dacă reușești să te oprești 10 secunde, mărește intervalul treptat.

Spor la dezvoltat!

Fără comentarii

Răspunde